Penetracja rynku jeszcze nigdy nie była tak prosta, a poszukiwanie partnerów biznesowych tak intuicyjne, a co najważniejsze skuteczne. Przed kilkoma dniami oficjalnie ruszył zupełnie innowacyjny portal – infoklik.eu, dzięki któremu precyzyjnie i z łatwością znajdziemy klientów, wykonawców i dostawców. Projekt jest dziełem przedsiębiorczych białostoczan, którzy na jego realizację otrzymali...
Niezależnie od tego czego szukamy, problem z jakim musimy się zmierzyć jest zwykle podobny: brak interesujących, wiarygodnych ofert lub wręcz przeciwnie – trudność w wyselekcjonowaniu tych najbardziej wartościowych, atrakcyjnych i realnych. - Mówiąc obrazowo, Infoklik to z jednej strony sieć, przy pomocy której firmy mogą zdobywać nowe zlecenia, a z drugiej to nowoczesne „e-sito”, w którym zostaną dokładnie takie oferty, jakich szukamy. Projekt służy kojarzeniu nabywców i dostawców towarów oraz usług – wyjaśnia Andrzej Nosorowski, jeden z pomysłodawców i prezes zarządu spółki będącej właścicielem portalu. Dynamicznie postępujący wzrost liczby użytkowników internetu powoduje jego sukcesywne zaśmiecanie. Z jednej strony teoretycznie powinno nam łatwiej przychodzić znalezienie interesujących informacji, bo jest ich w sieci po prostu coraz więcej, ale z drugiej paradoksalnie coraz trudniej o szybkie pozyskanie informacji wartościowych, które są ukryte pod rosnącą górą „infośmieci”. Infoklik ma to zmienić. Portal został zaprojektowany i stworzony przez praktyków. Jak podkreślają, ich wiedza i doświadczenie w zakresie technologii IT, ale przede wszystkim spostrzeżenia wyniesione z obserwacji rynku, zmian na nim zachodzących w związku z upowszechnianiem narzędzi internetowych oraz własne bogate doświadczenia biznesowe pozwoliły przygotować instrument, który daje ogromne możliwości, dokładnie takie, z których sami chcieliby korzystać. Projekt, zdaniem jego twórców ma szansę zrewolucjonizować sposób myślenia o rynku usług i handlu oraz zaradzić wymienionym wcześniej problemom. Walory i potencjał jaki w nim drzemie, jako pierwsza dostrzegła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która postanowiła wesprzeć jego realizację, przyznając dotację z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. - Pozyskanie środków unijnych na realizację naszego pomysłu nie było łatwymzadaniem. Konkurencja duża i wymagania też spore. Przygotowanie wszystkich dokumentów aplikacyjnych zajęło nam kilka miesięcy, ale było warto– nie ma wątpliwości Andrzej Nosorowski. Infoklik to platforma, która pomaga „spotkać się” zleceniodawcom i zleceniobiorcom, wspomagając jednocześnie proces znalezienia najkorzystniejszej oferty. Zatem, wydawać by się mogło właściwie nic nowego. A jednak… - Użytkownik po zalogowaniu otrzymuje dostęp do cyfrowych produktów, dzięki którym wszystkie czynności związane z przygotowaniem transakcji zakupu – sprzedaży realizuje w systemie, począwszy od przygotowania zapytania ofertowego, poprzez proces informacyjny zachodzący pomiędzy zainteresowanymi stronami, po złożenie konkretnego zamówienia – wyjaśnia Andrzej Nosorowski.
Podstawową cechą, która zdecydowanie wyróżnia serwis wśród innych funkcjonujących rozwiązań, są predefiniowane, liczone w tysiącach, szczegółowe pozycje zakupowe – konkretne produkty i usługi. Dzięki temu potencjalny nabywca może bardzo dokładnie określić potrzeby i sformułować wymagania wobec poszukiwanego dostawcy już na etapie specyfikacji przedmiotu zakupu. Zastosowanie takiego mechanizmu powoduje, że tradycyjna forma świadczenia usług, rozumiana jako bezpośredni kontakt zainteresowanych stron, ustępuje miejsca usługom świadczonym drogą elektroniczną w sposób całkowicie zautomatyzowany, prosty, intuicyjny i bezpieczny. Infoklik jest portalem multibranżowym – został zaprojektowany z myślą o przedstawicielach dosłownie wszystkich zawodów oraz branż. Kontrahentów znajdą tutaj zarówno piekarze, mechanicy, informatycy, jak również rolnicy, a nawet kopalnie czy laboratoria biotechnologiczne. Korzystanie z niego jest całkowicie bezpłatne dla tych, którzy poszukują oferty. Płacić natomiast muszą dostawcy towarów i usług, ale i tutaj propozycja serwisu prezentuje się nadzwyczaj interesująco – administrator gwarantuje bowiem przedłużenie czasu trwania abonamentu, aż do chwili otrzymania minimalnej liczby zapytań przewidzianych dla danej jego wersji (abonamentu). I tak, na przykład wykupując 30-dniowy abonament za 30 złotych, liczba skierowanych do nas zapytań będzie nie mniejsza niż 90. W ramach maksymalnego, promocyjnego abonamentu w cenie 190 złotych otrzymamy minimum 2000 zapytań ofertowych w ciągu 456 dni! Portal jest skierowany do każdego. Z jego obsługą nie powinni mieć problemu nawet zupełnie niedoświadczeni internauci. – Założyliśmy, że projekt odniesie sukces, jeśli będzie pozbawiony jakichkolwiek barier – w tym barier technologicznych. Priorytetem w jego przygotowaniu była więc intuicyjność i prosta nawigacja – zapewnia Andrzej Nosorowski. Infoklik.eu docelowo ma być platformą europejską – ma przekraczać granice. Według zapowiedzi jego twórców, już niebawem będzie dostępny dla kontrahentów spoza Polski – sukcesywnie bowiem będą opracowywane kolejne wersje językowe – angielska, rosyjska, niemiecka, francuska, czeska i inne.
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/klik-i-masz-info-ruszyl-bardzo-innowacyjny-portal-b2b